Welcome: Our first press release

https://amu.edu.pl/uniwersytet/z-zycia-uniwersytetu/newsy/mamlise-wyszkoli-nauczycieli

MaMLiSE wyszkoli nauczycieli

Jak lepiej i skuteczniej nauczać cudzoziemskie dzieci dowiedzą się nauczyciele, którzy wezmą udział w projekcie UAM dofinansowanym z Programu Erasmus+.

Projekt MaMLiSE (Majority and Minority Languages in School Environment: Helping teachers, pupils and parents), przygotowany na Wydziale Neofilologii UAM otrzymał dofinansowanie od Narodowej Agencji Programu Erasmus+ w ramach akcji 2 – Partnerstwa strategiczne, Edukacja szkolna – KA201.

Projekt daję szansę na wypełnienie luki w kształceniu i dokształcaniu nauczycieli. Głównym jego celem jest przygotowanie narzędzi szkoleniowych na potrzeby przyszłych i już czynnych zawodowo nauczycieli, którzy uczą klasy obejmujące dzieci cudzoziemskie. Dzięki szkoleniom przygotowanym w projekcie nauczyciele zapoznają się ze sposobami dostosowywania materiałów dydaktycznych z różnych przedmiotów do poziomu znajomości języka urzędowego przez tę szczególną grupę uczniów. Dodatkowo partnerzy projektu opracują materiały dydaktyczne dla uczniów cudzoziemskich z wybranych przedmiotów oraz przygotują zestaw filmików dla rodziców cudzoziemskich, przedstawiających, jak prowadzić rodzinną politykę językową.

Partnerami projektu są Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (partner wiodący), Uniwersytet w Bielefeld (Niemcy), Uniwersytet w Bremie (Niemcy), Uniwersytet w Limerick (Irlandia), Centrum Kształcenia Informatycznego dla Nauczycieli (Grecja), Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu oraz Gimnazjum Interkulturowe w Janinie (Grecja).

Przedstawicielkami naszej uczelni w projekcie są prof. UAM Anna Szczepaniak-Kozak (Kierowniczka projektu, ILS UAM), prof. UAM Sylwia Adamczak-Krysztofowicz (ILS UAM), prof. UAM Emilia Wąsikiewicz-Firlej (IFRosiU UAM), oraz mgr Anna Berezowska (Kierowniczka Biura projektu, ILS UAM).

fot. freepik.com

English translation

Service publication date: 13 November 2020.

MaMLiSE will train teachers

Teachers who take part in the UAM project funded by the Erasmus+ Programme will learn how to teach foreign children better and more effectively.

The MaMLiSE project (Majority and Minority Languages in School Environment: Helping teachers, pupils and parents), developed at the Faculty of Modern Languages and Literatures at Adam Mickiewicz University, has received funding from the National Agency of the Erasmus+ Programme as part of Action 2 – Strategic Partnerships, School Education – KA201.

The project provides an opportunity to bridge the gap in the education and training of teachers. Its main objective is to prepare training tools for the needs of pre-service and in-service teachers who teach classes with migrant children. Thanks to the training prepared in the project teachers will become familiar with the methods of adapting teaching materials in various subjects to the level of knowledge of the official language by this particular group of students. In addition, project partners will develop teaching materials for migrant pupils in selected subjects and prepare a set of videos for migrant parents showing how to manage family language policy.

The project partners are Adam Mickiewicz University in Poznań (lead partner), Bielefeld University (Germany), the University of Bremen (Germany), the University of Limerick (Ireland), IT Teacher Training Centre (Greece), Teacher Training Centre in Poznań and Intercultural Junior High School in Ioannina (Greece).

Representatives of our University in the project are Prof. Anna Szczepaniak-Kozak (Project Coordinator, ILS UAM), Prof. Sylwia Adamczak-Krysztofowicz (ILS UAM), Prof. Emilia Wąsikiewicz-Firlej (IFRosiU UAM), and Ms Anna Berezowska (Project Office Manager, ILS UAM).